Jak przygotować e-commerce na Black Friday?
W związku ze zbliżającym się najgorętszym (pod względem sprzedaży) dniem w roku postanowiliśmy przedstawić wam kilka ważnych etapów przygotowania e-commerce na Black Friday.
Analiza sprzedaży.
Po pierwsze: warto zweryfikować i dokładnie przeanalizować, które produkty sprzedają się lepiej, a które gorzej. Pomoże nam to zdecydować, na jak wysokie rabaty powinniśmy tego dnia postawić. Dodatkowo ważnym jest sprawdzenie statystyk zwrotów i reklamacji, ponieważ duże zakupy pod wpływem emocji często niestety wiążą się z późniejszym zwrotem. Nie zawsze jednak to właśnie nieprzemyślany zakup jest powodem. Zdarza się bowiem że konkretny producent, linia produktów lub sam ich rodzaj jest najczęściej zwracany lub reklamowany. Jak to sprawdzić? O tym napiszemy jeszcze w tym miesiącu.
Automatyzacja procesów biznesowych
Drugą ważną kwestią jest maksymalne zoptymalizowanie działań firmy, zwłaszcza jeśli spodziewamy się tego dnia wielu transakcji. Oczywiście powinniśmy dbać o optymalne rozwiązania na co dzień, aby zmniejszyć koszty operacyjne oraz zaoszczędzić czas. Jednak przy takich okazjach jak Black Friday warto szczególnie zwrócić uwagę na tzw workflow w biznesie. Aby mieć pewność, że odpowiednio dopasowaliśmy działania do faktycznych potrzeb możemy skorzystać z pomocy osób zewnętrznych, które zajmują się tym na co dzień i podpowiedzą, które obszary powinny być dla nas priorytetowe w zakresie automatyzacji procesów biznesowych. Dzięki temu zmniejszymy ryzyko błędów poprzez eliminację powtarzalnych zadań, a to z kolei pomoże nam w sprawnej obsłudze klienta i procesowaniu zamówień.
Co jeszcze?
Ostatnią z istotnych kwestii, które powinniśmy mieć na względzie myśląc o Black Friday są wspomniane zwroty i reklamacje. Bowiem sama analiza sprzedaży może nie wystarczyć. Dobrze wiemy, a Państwo jako sprzedawcy (zwłaszcza ci z branży modowej) z pewnością wiedzą nawet lepiej, że niektóre artykuły są kupowane w kilku sztukach o różnych kolorach, czy rozmiarach, tylko dla sprawdzenia, który będzie klientowi najbardziej odpowiadał. Szykując się w związku z tym na dużą ilość zgłoszeń zwrotów z tak prostych powodów jak “bo można”, bo nie minęły jeszcze 2 tygodnie od zakupu przez internet… Dobrze jest mieć dedykowany system który usprawni nam procesowanie zgłoszeń zwrotów i reklamacji, aby przyspieszyć obsługę klienta. Z chęcią w tej sytuacji chwalimy się naszym autorskim rozwiązaniem - Zwroteo. Aby lepiej je poznać zapraszamy na stronę https://zwroteo.com.pl/ oraz do umawiania darmowych konsultacji online, na których prezentujemy działanie systemu. Poza Zwroteo możemy doradzić również w kwestii automatyzacji procesów. Czym ona dokładnie jest i dlaczego jest ważna? O tym już pisaliśmy, o tutaj!