Ile marketplace'ów powinien posiadać dobry sprzedawca?
Z przykrością stwierdzamy, że nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Jest to złożona kwestia, związana nie tylko ze skalą biznesu, a między innymi z branżą i możliwością inwestycji czasu oraz pieniędzy.
Nie ilość, a jakość!
Zamiast jednak skupiać się na ilości marketplace’ów zdecydowanie polecamy skupić się na ich jakości. Każdy produkt powinien być zaopatrzony w dobrej jakości zdjęcie oraz opis. Jaki opis? To znowu zależy od branży. Dla przykładu jeśli sprzedajemy śrubki, to klientów przede wszystkim interesują proste parametry techniczne. Jeśli jednak prowadzimy biznes w branży beauty, to zdecydowanie powinniśmy postarać się o niebanalny opis związany z jakościowymi cechami produktów. Dla każdego obszaru powinniśmy zadbać również o właściwą obsługę klienta, w tym jakościową obsługę zwrotów i reklamacji. Na to szczęśliwie istnieją już dobre rozwiązania, takie jak Zwroteo. No i najważniejsze zarówno dla klienta, jak i sprzedawcy: ceny. Nawet sprzedając w wielu marketplace’ach, jeśli nie zadbamy o konkurencyjne ceny, to ciężko będzie nam przyciągnąć do siebie klientów. Należy zatem zapamiętać, że nie ilość, a jakość marketplace'ów ma większe znaczenie dla sprzedaży!
Jak wybrać dobrze? Gdzie szukać pomocy?
Jako firma od lat zajmująca się integracjami i automatyzacjami procesów jesteśmy w stanie doradzić Państwu nie tylko w zakresie samej integracji, ale również w wyborze systemów z którymi będą Państwo pracować. Poznaliśmy już wiele firm i mieliśmy okazję obserwować ich różne marketplace’y, systemy ERP, czy WMS w trakcie pracy dzięki czemu wiemy, które sprawdzą się lepiej, a które gorzej w konkretnych przypadkach. Zwracamy przy tym uwagę nie tylko na proces wdrożenia, ale też na jakość dalszej pracy z danym programem.
Aby umówić się na darmową konsultację polecamy kontaktować się z nami poprzez maila (bok@orbis-software.pl), lub telefon +48 730 000 481. W trakcie rozmowy chętnie dowiemy się z czym państwo do nas przychodzą i umówimy na dłuższą rozmowę, na której lepiej poznamy sytuację i Państwa potrzeby.